الماس پاکت

برش ساده یا دایکات

دسته‌بندی:

آموزشی،

تاریخ انتشار:

1402-01-05

برش ساده یا دایکات

دسته‌بندی:

آموزشی،

تاریخ انتشار:

1402-01-05

برش پاکت ، کارتن و کاغذ، روش ها و تجهیزات مختلفی دارد که با توجه به نوع کار و ابعاد و طرح مورد نظر تعیین میشود در این مقاله سعی داریم تفاوت بین برش ساده با برش دایکات در پاکت سازی را بیان کنیم.

برش ساده

برش ساده با استفاده از تیغ مخصوص و قویی که بر روی دستگاه پرس ضربه ای و یا هیدرولیک بسته می شود صورت میگیرد در این نوع برش همزمان حدود 500 برگ کاغذ در یک لحظه برش می شود این دستگاه مخصوص برش چهار گوشه پاکت میباشد که سرعت و دقت قابل قبولی دارد. احتمال خطای 2 تا 3 میلیمتری در این نوع برش به دلیل نامناسب بودن جنس کاغذ و مقوا ، کندی تیغ ، فرسودگی دستگاه و کم دقتی اپراتور وجود دارد.در این دستگاه امکان برش به طرح های مختلف وجود ندارد با این حال اکثر پاکت های موجود در بازار با این روش برش می شوند.

برش دایکات (برش دقیق)

در این نوع برش یک قالب مخصوص بر روی دستگاه لترپرس یا دایکات بسته میشود که همزمان هم عمل برش و هم خط تا را در یک لحظه بر روی یک برگ کاغذ انجام میدهد به همین دلیل از دقت بسیار بالاتری نسبت به برش ساده که همزمان 500 برگ را برش میدهد برخوردار است.تفاوت دیگر برش به روش دایکات نداشتن محدودیت در مورد طرح برش است البته لازم به ذکر است که با پیشرفت صنعت چاپ و بسته بندی اکثر محصولات بسته بندی فقط به روش دایکات تولید میشوند (مثال جعبه دارو). برش دایکات معمولا با هزینه بیشتری همراه است به دلیل ساخت قالب اختصاصی مختص محصول شما اما در مجموعه الماس پاکت قالب های زیادی در سایز و طرح های مختلف داریم که در هزینه و وقت شما صرفه جویی شود و نیازی به پرداخت هزینه قالب سازی جدا نداشته باشید.

جمع بندی

به طور کلی بعضی از محصولات حتما باید به روش دایکات تولید شوند مثلا یک مقوای گلاسه 250 گرم حتما نیاز به خط تا دارد که این امر فقط به واسطه قالب مخصوص و به روش دایکات امکان پذیر است در صورت نزدن خط تا از قسمت تا ترک میخورد و یا پاره میشود تعیین کننده این که یک محصول به کدام نوع برش نیاز دارد کار چندان پیچیده ای نیست اما اگر به دنبال یک کار خاص ، شیک و استاندارد هستید و کمی هزینه بیشتر برای شما مقدور است حتما برش به روش دایکات برای شما گزینه بهتری میباشد.

چاپ و پاکت سازی کاشفی (الماس پاکت)

چاپ و پاکت سازی کاشفی با نام تجاری (الماس پاکت) با بیش از یک ده تجربه در زمینه چاپ و ساخت انواع پاکت های: اداری، اسنادی، آزمایشگاهی و... در سایز و جنس های مختلف ویژه: موسسات دولتی و خصوصی، بانکها بیمارستانها، مراکز تصویربرداری، آزمایشگاهها ، آتلیه عکس، دفاتر اسناد رسمی، مشاورین املاک، نمایشگاه خودرو و... فعال می باشد. این مجموعه با بهره گیری از ماشین آلات تمام اتوماتیک پاکت سازی این اطمینان را به شما می دهد که سفارشات خود را با بهترین کیفیت و معقول ترین قیمت چاپ و تولید نماید.

اطلاعات تماس

01732224799

09359154699

نشانی: گرگان / خیابان شهدا / لاله ششم محوطه دوم میخچه گران

9 صبح الی 7 شب

در حال دریافت اطلاعات